Om varför

Varför behöver du bry dig om din kommunikation?

Informationsbruset idag är enormt. Tar du kontroll över din kommunikation med kunder, anställda och omvärld skaffar du dig en fördel på marknaden. Du stärker ditt varumärke och inger större förtroende. Kunder rekommenderar dig, anställda talar väl om företaget och samhället ger sin uppskattning – om man får veta lite mer om hur du tänker och vad du håller på med.

Det företag eller den person som lägger för liten vikt vid kommunikation ger oklara signaler till omvärlden.

Kanske tänker man så här:

“Alla som vill köpa mina produkter/tjänster känner till dem ändå.”
“Mina produkter säljer sig själva där de behövs.”
“Min affär är så känd så jag behöver inte locka fler kunder.”
“Alla vet redan vilken typ av produkter vi har i vårt sortiment.”
“I det här företaget jobbar vi på som vi alltid har gjort. Det känner alla till.”

Men kunden kan lika gärna tro att du säger det här:
“Det jag har att informera om är inte särskilt viktigt.”
“Det har inte tillkommit några nyheter i mitt sortiment sedan jag startade mitt företag.”
“Nya kunder är inte välkomna till mig.”
“Mina produkter är inte värda att informera om.”
“Jag vill inte berätta hur mitt företag är uppbyggt.”
“De som inte hittar min affär på egen hand har säkert inte råd att handla där.”
“Det är något skumt med min verksamhet som jag inte vill tala om…”

Kunden får aldrig veta vilket. Om du inte väljer att tala om det!

Kreativ kommunikation innebär att både teoretisk och praktisk kunskap tillämpas för att hitta rätt media för att nå ut och nå fram till din målgrupp. Du får en skräddarsydd lösning för dina behov av information och kommunikation.